Philips GC9241

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips GC9241 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

ekaijen 21-06-2013
Geschreven voor: Philips GC9241

Prima strijksysteem. Nu enige tijd in mijn bezit en strijken wordt een feest! Ook ontkalken is een makkie. Kortom alleen maar lof over dit strijksysyteem.

grotennl 17-06-2013
Geschreven voor: Philips GC9241

Prima apparaat, strijk er elke dag mee en ben er best content mee.

Pluspunten zijn,
- anti kalk systeem
- temperatuur hoef je niet over na te denken, regelt het apparaat zelf, en belangrijk geen gevaar op brandvlekken mocht je hem ergens te lang op zetten.
- voldoende groot waterreservoir
- apparaat oogt prima
- snel stoom

Minpunt,
- Geluid mag wat minder zijn

inge33 12-06-2013
Geschreven voor: Philips GC9241

Het strijkt Zeer fijn. Vooral kinderkleding is een genot om te strijken, de fijne strijkpunt komt in alle plooitjes, en kleine hoekjes. De water tank is groot en vooral makkelijk dat je het bij kan vullen tijdens het strijken. Ook dat je het ijzer kan vergrendelen op de bak is een pluspunt met kleine kinderen in de buurt. Het enige wat ik als minder kan omschrijven maar niet eens hinderlijk is dat de eco stand wat meer geluid maakt dan de gewone stand. Verder ben ik een zeer tevreden klant.

pejramakers 12-06-2013
Geschreven voor: Philips GC9241

Na al jarenlang een GC7020 te hebben gebruikt nu de kans gekregen om de GC9241/02 te testen. Na een aantal weken ben ik erg positief over dit Philipsproduct. Aansluiten, reservoir vullen en strijken maar! Binnen twee minuten is hij op stoom. Je hoeft nu geen temperatuur meer in te stellen en dat werkt voortreffelijk. Vaak hoef je kleding maar aan 1 kant te strijken. Een extra stoomstoot strijkt de laatste rimpels glad. Snel klaar dus. Het reservoir is royaal bemeten, zodat je niet om het kwartier bij hoeft te vullen (dat overigens gewoon tussendoor wel mag, zonder het apparaat af te laten koelen). Op dit apparaat zit een vergrendeling en je kunt er de snoeren in opbergen. Hoewel erg handig, vind ik het snoer waar de stoom doorheen gaat wel erg heet om direct na een strijkbeurt op te bergen. Even alten afkoelen dus. Maar dan is het apparaat ook snel en handig op te bergen. De strijkbout staat stevig op het druksysteem, maar is wel aan de zware kant (ten opzichte van mijn vorige strijkstoomsysteem). Ik heb het station heel even in de eco-stand gebruikt, maar dan lijkt hij minder stoom te genereren. Al met al een uitstekende stoomgenerator, zeer gemakkelijk in het gebruik en tijdsbesparend.

hcavlug 06-06-2013
Geschreven voor: Philips GC9241

Strijkt makkelijk, snel en handig hanteer baar.

Wat ik het fijnste vind van deze strijkijzer is dat deze maar 1 stand heeft, dat je gewoon door kan strijken, maakt niet uit met wat voor een stof je bezig bent. Ook is deze snel op temperatuur dus snel klaar voor gebruik. Het belangrijkste vind ik dat hij goed en makkelijk strijkt door de steamglide-zoolplaat. Wat ik ook handig vind is dat je de stoomgenerator en de strijkbout aan elkaar kan vergrendelen en zo makkelijk mee te nemen is. De strijkijzer die ik hiervoor had kon ik niet op zijn achterkant neer zetten, moest deze altijd verplicht op het waterreservoir terug zetten. bij deze kan ik hem gewoon weer op de achterkant neer zetten wat ik zelf praktischer vind als ik aan het strijken ben. Wat ook makkelijk is, dat er een antikalksysteem op zit. Ook vind ik de afneembare waterreservoir handiger dan bij mijn vorige stoom strijkijzer, en makkelijker te vullen met water. Wat ik als goed heb ervaren is dat ik er een vouw in had gestreken per ongeluk, hier baalde ik ontzettend van, maar met deze stoom strijk ijzer kreeg ik het er gelukkig weer snel uit. Strijken is niet mijn hobby en stel het ook liever uit maar nu het makkelijker gaat heb ik er minder moeite mee en heb ik het eigenlijk ook wel snel weggestreken. Het design vind ik op zich wel mooi wat betreft de kleur en de vormgeving.

1Elleke 05-06-2013
Geschreven voor: Philips GC9241

Kort en Krachtig de Perfect Care doet wat wordt beloofd!

Bij mijn eerste strijksessies moest ik wel even wennen, mijn vorige stoomgenerator (ook een Philips GC8260) produceert zichtbaar meer stoom. Ik had het idee dat dit beter zou werken op de kreukels en vouwen in mijn strijkgoed. Maar niets is minder waar! De gelijkmatige stoomtoevoer, die het apparaat ook geruislozer maakt, werkt perfect. Gelukkig kan ik, als ik dat echt wil, extra stoom toevoegen maar dat is zelden nodig.
Het waterreservoir is groot genoeg voor een strijk van 1 ½ a 2 uur. Langer strijk ik eigenlijk toch nooit achter elkaar.
Een plus punt is ook dat het stoomsysteem na 10 min. vanzelf uitschakelt. Dit is handig als je b.v. telefoon krijgt en vergeet het apparaat uit te zetten!
Waar ik ook van kan genieten is het feit dat het strijkijzer gewoon op de strijkplank kan blijven staan zonder dat de brandweer erbij moet komen. Geweldig!
Het lichtgewicht is in vergelijking tot mijn vorige stoomgenerator duidelijk te merken. Dat is op mijn leeftijd prettig in het gebruik en bij het opbergen van het apparaat. Ook het kliksysteem is een uitvinding, zo blijft het ijzer op weg van strijkplank naar kast veilig op zijn plek.
De opbergruimten voor snoer en waterslang vind ik wat aan de krappe kant, maar na enige oefening past het allemaal net.
De vormgeving bevalt mij, de kleurstelling zou ik zelf anders gekozen hebben. Smaken verschillen, maar er is nog maar weinig keus. Dat doet echter niets af aan de kwaliteiten van dit Perfect Care apparaat!!!